czwartek, 17 kwietnia 2014

"Basia pyta... "- czy każdy może zostać oratorem?

Praca z grupą to codzienność w pracy trenerów, menedżerów, studentów... dlatego proponujemy bardzo praktyczny warsztat dotyczący publicznych wystąpień. Jak prowadzić skuteczne prezentacje? Opanować stres? Skupić uwagę grupy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie podczas nadchodzących warsztatów: 


WARSZTATY PRACY Z GRUPĄ
26-27 kwietnia, w godz. 9:00-16:15
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
Kraków, ul. Powroźnicza 6/2 

A już dziś. Wywiad z prowadzącą, Karoliną Nikorowską. 
Przeczytajcie Koniecznie!

****************************************************************************


Basia: Praca z grupa, wystąpienia publiczne... to obecnie jedna z kluczowych umiejętności. Do kogo w szczególności adresowane są warsztaty, które poprowadzisz?


Karolina: Przede wszystkim do wszystkich osób które pracują, lub zamierzają pracować z ludźmi. Warsztaty z pewnością zainteresują zarówno absolwentów studiów, którzy dopiero zaczynają swoją ścieżkę trenerską, jak i trenerów, którzy już prowadza szkolenia i chcą potwierdzić swoje kompetencje kursem. Warsztaty będą cennym doświadczeniem dla trenerów pracujących w firmach jak i w organizacjach pozarządowych. Wprawdzie w swojej wypowiedzi skupiłam się głównie na trenerach, ale niezależnie od profilu wykształcenia, umiejętność przeprowadzenia skutecznej prezentacji jest obecnie niemalże koniecznością. Dlatego każdy na taki warsztat może przyjść i każdy znajdzie coś dla siebie. 

B: Czym się charakteryzuje skuteczna prezentacja?


K: Skuteczna prezentacja jest połączeniem wiedzy, umiejętności i postawy. To umiejętne i elastyczne dostosowanie się do uczestników szkolenia. Niezwykle ważnym elementem jest wykorzystanie swoich mocnych stron oraz nadanie własnego stylu trenerskiego.

B: Lęk przed wystąpieniami publicznymi znajduje się na czołowym miejscu w rankingu największych ludzkich lęków. Czy każdy może nauczyć się perfekcyjnych wystąpień?


K: Zdecydowanie każdy może nauczyć się skutecznie prezentować, choć w zależności od osoby, na starcie posiadamy więcej lub mniej umiejętności. Nauka prowadzenia skutecznych prezentacji polega na rozpoznaniu tych umiejętności, które już posiadamy i są dla nas pomocne, osobno przestrzeni które musimy jeszcze rozwinąć, a na koniec przećwiczeniu i praktyce  - doświadczeniu pracy z grupą.

B: Nieodłącznym elementem wystąpień publicznych jest stres... Jak sobie z nim radzić? Czy nauczymy się tego na warsztatach?


K: Podczas warsztatów zostanie zaprezentowane kilka technik, które pokażą jak skutecznie radzić sobie z tremą podczas wystąpień publicznych. Uczestnicy poznają kilka ciekawostek dotyczących stresu. Należy pamiętać, że stres nie zawsze musi być destrukcyjny. Można go wykorzystać na swoją korzyść, a jak to zrobić, dowiedzą się uczestnicy warsztatów:).


B: W programie warsztatów widnieje termin "techniki dramowe". Na czym one polegają? I do czego będziemy je wykorzystywać?


K:  Na techniki dramowe popatrzymy z dwóch perspektyw trenera i uczestnika szkolenia. Ale to będzie taka niespodzianka... więc nie zdradzę tutaj szczegółów:) 


B: Na koniec - słowo zachęty dla uczestników...


K: Zapraszam wszystkich bardzo serdecznie! Będzie aktywnie, ciekawie, wesoło i z dużą dawką pozytywnej energii!


Karolina Nikorowska, certyfikowany coach i trener, psycholog, doradca zawodowy. Od 6 lat prowadzi konsultacje indywidualne z zakresu kształtowania ścieżki zawodowej, rozwoju osobistego i zawodowego. Jest trenerką rozwoju osobistego i zawodowego. Ma doświadczenie w szkoleniu studentów, absolwentów, pracowników administracji publicznej, pracowników przedsiębiorstw, liderów zespołów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz