poniedziałek, 14 lipca 2014

SZKOŁA PROFESJONALNEGO COACHINGU OCZAMI ABSOLWENTÓW cz.1 (Rozmowa z Dominiką Borowską-Stasicą)

Koordynatorka Szkoły Profesjonalnego Coachingu - Małgorzata Zięba, postanowiła przeprowadzić serię wywiadów dotyczącą uczestnictwa w rocznej szkole coachingu prowadzonej przez Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego. Jako pierwszą do projektu zaprosiła Dominikę Borowską - Stasicę, absolwentkę V edycji kursu,  która prężnie propaguje ideę coachingu w Bielsku-Białej i nie tylko :)  
 
POCZĄTKI

Moja coachingowa droga zaczęła się ponad 4 lata temu. Aż trudno uwierzyć ile dobrego i wartościowego czasu już upłynęło od tamtej pory. Zapisując się do Szkoły Profesjonalnego Coachingu w 2010 roku równocześnie zakładałam swoją firmę: Centrum Inicjowania Zmian Dominika Borowska-Stasica dlatego te chwile były dla mnie znaczące i decydujące o dalszej ścieżce zawodowej. Coaching mnie zafascynował od pierwszej z nim styczności. Wydawał się idealnym rozwiązaniem dla takiego trenera i psychologa jak ja, który chciał pracować z ludźmi w paradygmacie psychologii pozytywnej, koncentrując się na ich wzroście i rozwoju zamiast na terapii. 

WYBÓR

Szkołę wybrałam z namysłem, zdecydowały pochlebne rekomendacje, obszerny program, procedura rekrutacyjna i oczywiście solidny 5-dniowy trening interpersonalny. W trakcie szkoły otrzymałam to, czego oczekiwałam, a nawet o wiele więcej. Było mnóstwo inspiracji, rzetelnej wiedzy i gruntownej praktyki. Ogromną wartością dodaną okazała się sama grupa, z którą miałam przyjemność spędzić te dziewięć miesięcy.  Razem uczyliśmy się, praktykowaliśmy, zauważaliśmy swoje zmiany, te w środku i na zewnątrz, bawiliśmy się i świętowaliśmy swoje sukcesy. Pamiętam, że po każdym zjeździe „testowałam” świeżutką wiedzę i poznane techniki w codziennej praktyce z klientami i grupami. Cieszyłam się, widząc, jak podnosi to jakość i wymiar mojej pracy na wyższy, bardziej skuteczny poziom, a także sprawia, że sama inaczej myślę, wyglądam i działam. Nie zawsze było łatwo. Bywały momenty oporu, zastoju i frustracji. Grupa okazała się wtedy nieocenionym wsparciem. Na utworzonej wspólnie platformie wirtualnej wymienialiśmy się wrażeniami z zajęć, aktualnymi przeżyciami i przydatnymi informacjami o książkach, filmach, kursach i szkoleniach o tematyce rozwojowej. Z połową mojej grupy nadal utrzymuję kontakt, z niektórymi udało się nawet nawiązać bliską współpracę. To był dla mnie niezwykle cenny i owocny okres. 

WERYFIKACJA

Jak to w życiu bywa-przychodzi czas weryfikacji nabytej wiedzy i sprawdzenia kompetencji. Dla mnie istotną kwestią po ukończeniu szkoły była kontynuacja praktyki coachingowej. Kiedy pojawili się pierwsi klienci podjęłam regularną superwizję, która osadziła mnie w roli coacha, sprawiła, że poczułam się pewnie i włączyłam coaching nie tylko w praktykę psychologiczną lecz także trenerską. Dużym wyzwaniem ale też wyrazem zaufania do mnie było nawiązanie stałej współpracy z Instytutem jako trener prowadzący moduł komunikacji w coachingu. Podobno wyznacznikiem biegłości w danej dziedzinie wiedzy jest to, czy potrafimy ją przekazać innym. Towarzyszenie jak dotąd dziewięciu edycjom SPC było dla mnie niesamowitą przygodą i okazją do własnego rozwoju, szczególnie w roli trenera, obecnie już z rekomendacją pierwszego stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Wkrótce spełniłam wymagane warunki aby otrzymać bezterminowy certyfikat coachingowy. Nie spoczęłam jednak na laurach (należę do ludzi permanentnie uczących się i doskonalących). Przystąpiłam do Izby Coachingu oraz prężnie, od ponad dwóch lat rozwijam filię Klubu Coacha w Bielsku-Białej propagując idee coachingu i rozwoju na swoim macierzystym terenie. Utworzyłam w Bielsku-Białej szczególne miejsce spotkań, z  klimatem i przyjazną atmosferą: Bielskie Centrum Coachingu. Tu odbywają się szkolenia z coachingu, indywidualne sesje coachingowe i autorskie projekty rozwojowe, min. Coachingowa Grupa Rozwojowa (obecnie rozszerzona na Kraków), Warsztaty dietetyczno-coachingowe i cykliczne Spotkania Rozwojowe, np. Wiosenne wzmocnienie.                                                                                              
DALSZA DROGA

Cóż mogę więcej dodać, niż to, że spełniam się zawodowo, robię rzeczy, które dają mi radość, satysfakcję, swobodę i progres na wszelkim polu: osobistym, małżeńskim, rodzicielskim, przyjacielskim i duchowym. Czuję, że jestem w drodze. Trochę w rozkroku między Bielskiem, a Krakowem. Przede mną widmo inspirującej współpracy oraz specjalizacja w obszarze pracy z ciałem, oddechem i sercem. To dla mnie ciągłe podążanie, nieustający ruch do przodu. Najważniejsze, że ta droga jest właściwa i zgodna z moim najgłębszym powołaniem.


*********
Dominika Borowska-Stasica - Psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, certyfikowany coach. Dyrektorka i właścicielka firmy szkoleniowo-coachingowej: Centrum Inicjowania Zmian, założycielka Bielskiego Centrum Coachingu i liderka Klubu Coacha w Bielsku-Białej. Prowadzi Coachingowe Grupy Rozwojowe na terenie Krakowa i Bielska-Białej, trenuje umiejętności komunikacyjne przyszłych coachów w Szkole Profesjonalnego Coachingu. 
http://dominikacoach.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz