czwartek, 24 kwietnia 2014

"Basia pyta..." - czy wiesz po co żyjesz?

Słyszeliście już o "Składankach"? To autorskie warsztaty rozwoju osobistego, które cyklicznie odbywają się w Instytucie. Zapraszamy na III edycję, która startuje już w maju!
 
TERMIN:  12. maja do 16. czerwca, poniedziałki, godz. 18:00 - 21:00
Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego
Kraków, ul. Powroźnicza 6/2
 
Tymczasem przeczytajcie wywiad z prowadzącą, Marią Krzemień.
Polecamy!
 
***************************************************************************

 

Basia: "Składanki" to Twój autorski warsztat. Skąd pomysł na warsztaty rozwojowe? Jak powstały "Składanki"?

 
Maja: Pomysł kiełkował stopniowo. Zaczęłam myśleć o stworzeniu takiego projektu, ale nie wiedziałam, jak ma wyglądać. Pewnej nocy obudziłam się i wpadła mi do głowy nazwa Składanki. A że rzadko mam takie kreatywne noce, wzięłam to za dobry znak ;) Potem było dopracowywanie idei, poszukiwanie tematów... Generalnie chciałam zrobić coś, co nie będzie tylko kolejnym warsztatem rozwojowym, ale da ludziom szansę na dotknięcie głębszych przestrzeni w sobie.

 

B: Dlaczego "Składanki"? Po co się poznawać? Czy żyjąc ze sobą przez te "x" lat nie znamy się wystarczająco dobrze?

 
M: A czy Ty znasz siebie wystarczająco dobrze? Myślę, że to tak, jak z uprawianiem ogrodu: posadzisz dwa kwiatki - będzie jako tako. Posadzisz 5 kwiatków - będzie w miarę OK. A co będzie, jak posadzisz wiele kwiatów, winorośl, drzewa...? Efekt będzie niezwykły. Dlatego też jestem zwolennikiem tego, by siebie poznawać... Wtedy możemy wykorzystać tak ogromny potencjał, który jest złożony w każdym z nas.

 

B: Czy na "Składankach" poznamy jakieś narzędzia umożliwiające nam zmianę na lepsze?

 
M: Tak, bardzo dużo. Będą to narzędzia przede wszystkim coachingowe, bazujące na pytaniach, których zazwyczaj sobie nie zadajemy. Będą też narzędzia z obszaru pracy z przekonaniami, Racjonalnej Terapii Zachowania, wizualizacji, pracy twórczej. Krótko mówiąc - będzie praktycznie.

 

B: "Po co żyję"? Czy uczestnicy warsztatów poznają odpowiedź na to pytanie?

 
M: Prowokacyjne pytanie ;) Wierzę, że poznawanie siebie prowadzi do odpowiedzi na pytanie "Po co żyję?". Jestem jednak przekonana, że odpowiedź na to pytanie zmienia się w zależności od etapu życia, na którym jesteśmy. Dlatego mam nadzieję, że podczas Składanek każdy dowie się, po co żyje, tu i teraz, w tym momencie życia, w którym jest. A metafizyczna część tego pytania jest wyzwaniem na wiele lat, jeśli nie na całe życie...

 

B: Składanki to blok sześciu spotkań, na różne tematy... czy można uczestniczyć w pojedynczych warsztatach, jeśli tylko jakiś konkretny temat nas interesuje?

 
M: Składanki są pomyślane jako cykl, zamknięty proces. Wtedy można lepiej się poznać i dokonać konkretnej zmiany w życiu. Jeśli jednak ktoś chce przyjść na pojedyncze spotkanie - może napisać do mnie w tej sprawie maila.

 

B: "Składanki" cieszą się znakomitą opinią - to już III edycja! Czy będzie coś nowego, czego nie było we wcześniejszych edycjach??

 
M: Tak, będzie sporo nowości. Bardzo się cieszę, ponieważ ostatnio ukończyłam kurs coachingu i zostałam certyfikowanym coachem - z tego powodu do III. edycji Składanek dodałam sporo elementów coachingowych. Będzie też więcej wizualizacji, a więc pracy z wyobraźnią, ponieważ doświadczyłam na własnej skórze, jak skuteczne jest to narzędzie. Natomiast większość tematów pozostała bez zmian - są to zupełne fundamenty rozwoju każdego człowieka.

 

B: Krótkie zaproszenie na warsztaty...

 
M: Zawsze się zastanawiam, co w takim momencie powiedzieć... Cóż, jestem osobą, która od kilku lat programowo podejmuje wyzwanie poznawania siebie. Jeszcze nie tak dawno temu byłam zupełnie innym człowiekiem, za niedługo znów będę inna. Nieoceniona jest wartość zbliżenia się do samego siebie. Życie staje się autentyczne, wiarygodne, przestajemy się męczyć życiem we własnej skórze, zaczynamy siebie lubić, akceptować. Dlatego zapraszam na Składanki - żeby poznać komfort bycia sobą :)
 
 
***************************************************************************
 
Maria (Maja) Krzemień - Psycholog i certyfikowany trener umiejętności psychospołecznych, coach przygotowujący się do akredytacji ICF. Absolwentka psychologii ze specjalizacją kliniczną na Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkoły Trenerów w Szkole Metrum oraz Akademii Coachingu – kursu coachingu zawodowego akredytowanego przez International Coach Federation. Stworzyła autorski program warsztatów rozwoju osobistego Składanki, którego ideą jest praca nad fundamentami rozwoju każdego człowieka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz